Nybörjare i bushen

Lite tankar och erfarenheter från en gröngöling

tisdag 15 januari 2013

Omdöme Maglite Solitaire

Jag ville ha en liten ficklampa, och med liten avsåg jag mindre än min gamla Maglite Mini som följt mig genom åren.

Jag köpte sålunda på mig den minsta modellen för en billig penning.







Den går som synes på en nyckelring utan problem och är mindre än mitt lillfinger.

Tyvärr är den bättre på att förvaras än att faktiskt lysa upp tillvaron. Med ett helt färskt batteri fås ett bleksiktigt ljus och redan efter några minuters användning tappar ficklampan lyskraft märkbart.

Min bedömning är att den duger till att leta runt i packningen när det mörknat, men knappast till att nyttjas utomhus som ljuskälla.

Den största nytta jag haft av den hittills var när strömmen gick. Den dög utmärkt till att leta upp starkare ficklampor. Erfarenheten visar också att en liten ficklampa som man har på sig finns när den behövs, så vad jag skulle vilja ha är en ersättare i samma format med ledlampa istället. Jag har stirrat lite lystet på Arc, men priset avskräcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar