Nybörjare i bushen

Lite tankar och erfarenheter från en gröngöling

onsdag 2 april 2014

Omdöme ARC-AAA Premium

För något halvår sedan föll jag till föga och beställde min nya nyckelringsficklampa.


Sexhundra kronor ficklampa efter frakt. Var det värt det?

Jag tycker det. Den är marginellt mindre än Maglighten, men till skillnad från en Maglight gör den det en ficklampa ska göra -- lyser upp tillvaron.
Ljuset är starkt nog att lysa upp ett nattläger, och i nödfall kan det användas för att lysa upp omgivningen. Jag skulle däremot inte rekommendera att använda den istället för en pannlampa.

Min Arc har hängt på nyckelknippan i ett halvår, och jag har nyttjat den vid ett flertal tillfällen. Till skillnad från min Maglight lyser den lika starkt nu som tidigare, utan batteribyte.

I korthet; lägre vikt, (mycket) bättre ljus och  mindre batterikonsumption.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar